Proces wdrażania nowych znaków graficznych Polski Unihokej dobiega końca. Zapraszamy na jego podsumowanie i prezentację znaków graficznych lig juniorskich.

Mija niemal rok od rozpoczęcia prac Zarządu Polskiego Związku Unihokeja oraz Komisji ds. wyboru nowego logo. Zapoczątkował je szereg dyskusji na temat tego, co i jak warto zmienić, by Polski Unihokej zrobił kolejny krok w przód. Jednym z elementów zrównoważonego rozwoju miał zostać konkurs na nowe logo Polskiego Związku Unihokeja.

Razem tworzymy #PolskiUnihokej, czyli czas na nowe logo

Konkurs ten wystartował 28 czerwca 2019 roku. Po zakończeniu zbierania prac, nastąpiły obrady Komisji konkursowej, które zakończono wyborem nowego logo i zatwierdzeniem go przez Zarząd Polskiego Związku Unihokeja. Nowe logo weszło w życie 25 września 2019 roku. Przypominamy uproszczone zasady używania logo "Polski Unihokej" oraz podajemy link, gdzie możecie Państwo znaleźć pliki do pobrania.

Uproszczone zasady użycia logo "Polski Unihokej"

1. Polski Związek Unihokeja zastrzega sobie prawo do używania logo Polski Unihokej. We wszelkich projektach związanych z uczestnictwem Klubów w rozgrywkach (zapowiedzi meczu na stronie Facebook, plakaty, podsumowania meczów itp.) Kluby te powinny używać znaków graficznych danych rozgrywek, o których piszemy poniżej. Polski Związek Unihokeja dopuszcza jednak możliwość wykorzystania logo Polski Unihokej przez Kluby w określonych przypadkach, jak np. jednostkom organizującym wydarzenia unihokejowe, objęte patronatem Polskiego Związku Unihokeja. Odbywa się to jednak pod warunkiem przestrzegania poniższych zasad użycia logo, a także musi być poprzedzone oficjalną zgodą, wydaną przez Media Managera Polskiego Związku Unihokeja. W celu uzyskania zezwolenia na użycie logo, należy wysłać wiadomość mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

2. Logo Polski Unihokej składa się z sygnetu (symbolu graficznego odnoszącego się do symboli narodowych oraz dyscypliny - unihokeja) i logotypu (napisu) "Polski Unihokej". Używanie samego sygnetu lub samego logotypu (napisu) rozłącznie jest niedozwolone, chyba że wcześniej uzyska się zgodę Media Managera Polskiego Związku Unihokeja (prośby/zapytania w tej sprawie wraz z uzasadnieniem należy wysyłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

3. Logo Polski Unihokej może występować w układzie podstawowym, pionowym i poziomym oraz w wersji kolorowej, monochromatycznej ciemnej i monochromatycznej jasnej. Poza strukturami Polskiego Związku Unihokeja dopuszcza się używanie jedynie układu podstawowego (z sygnetem i logotypem) i wersji kolorowej, którego pliki można pobrać w zakładce menu na naszej stronie: "Do pobrania" -> "Logo Polski Unihokej". Użycie układu pionowego, poziomego lub samego sygnetu oraz wersji monochromatycznych musi być poprzedzone wydaniem oficjalnej zgody przez Media Managera Polskiego Związku Unihokeja (prośby/zapytania w tej sprawie wraz z uzasadnieniem należy wysyłać na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

4. Używając logo Polski Unihokej, należy pamiętać o zachowaniu pola ochronnego znaku (zwanego też marginesem). Pole ochronne znaku oznacza, że od najdalszej krawędzi każdej strony logo (bok prawy, bok lewy, góra, dół) inne elementy projektu graficznego (jeśli występują) lub krawędź projektu muszą być oddalone o określoną odległość (szczegóły w księdze znaku). W plikach do pobrania na naszej stronie występuje wersja .JPG (z tłem), która posiada już odpowiednie marginesy ("Do pobrania" -> "Logo Polski Unihokej"). Użycie tej wersji (bez ingerowania w jej proporcje) gwarantuje zachowanie poprawnego pola ochronnego.

5. Logo Polski Unihokej można używać tylko na białym tle. Użycie go na innym tle wymaga bezwzględnego przestrzegania księgi znaku.

Pliki do pobrania

Pliki do pobrania oraz spis powyższych zasad znajdują się w menu na naszej stronie w zakładce "Do pobrania" -> "Logo Polski Unihokej". 


Grupa ENERGA zaczyna wspierać Polski Unihokej

Równolegle z wyborem nowego logo powstawała nowa oferta marketingowa Polskiego Związku Unihokeja (do pobrania tutaj). Z czasem rozpoczęto rozmowy z potencjalnymi sponsorami i osobami zainteresowanymi wsparciem Polskiego Unihokeja. W efekcie Polski Związek Unihokeja podpisał umowę, której przedmiotem był sponsoring najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce - Ekstraligi Unihokeja. Od 1 stycznia br. oficjalnym Sponsorem Tytularnym Ekstraligi Unihokeja została Grupa ENERGA.

Wraz z rozpoczęciem współpracy ze wspomnianą spółką skarbu państwa, powstały 2 nowe znaki graficzne: Energa Ekstraliga Unihokeja Kobiet i Energa Ekstraliga Unihokeja Mężczyzn. Przypominamy, że krótkie zasady korzystania ze znaku i pliki do pobrania znajdują się w menu na naszej stronie w zakładce "Do pobrania" -> "Logo Energa Ekstraliga Unihokeja".


Ujednolicenie systemu znaków rozgrywek Polskiego Związku Unihokeja

Ostatnim etapem wdrażania nowej identyfikacji wizualnej rozgrywek, a więc przede wszystkim ich nowych znaków graficznych (logo) jest prezentacja logo rozgrywek juniorskich. Prezentujemy je na poniższej grafice:

Zasady wykorzystania nowych znaków graficznych rozgrywek juniorskich nie różni się tak naprawdę od tych, które stosujemy przy okazji wykorzystywania znaków Ekstraligi i Polski Unihokej, dlatego odsyłamy do zasad zawartych w zakładce "Do pobrania" -> "Logo rozgrywek juniorskich U19 i U16". 

Pliki do pobrania

Pliki do pobrania znajdują się w menu na naszej stronie w zakładce "Do pobrania" -> "Logo rozgrywek juniorskich U19 i U16".


Najczęstsze błędy

W czasie kilku ostatnich miesięcy pojawiło się kilka błędów ze strony klubów w wykorzystaniu nowego logo Polski Unihokej oraz logo rozgrywek.

Przede wszystkim pragniemy przypomnieć, że każdy ze wspomnianych w tym artykule znaków graficznych należy umieszczać na białym lub bardzo jasnym tle (maksymalnie 90% nieprzezroczystości koloru białego). Osoby niemające specjalistycznej wiedzy graficznej, prosimy o bezwzględne używanie znaków na białym tle lub wysyłanie zapytań w tej sprawie do Media Managera Polskiego Związku Unihokeja za pośrednictwem maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Innym częstym błędem jest też wykorzystywanie tylko części logo (np. samego znaku orła z piłeczką i łopatką bez napisu “Polski Unihokej”). Takie użycie, bez wcześniejszej zgody Polskiego Związku Unihokeja jest również zabronione.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących nowych znaków graficznych Polskiego Unihokeja oraz ich wykorzystania, prosimy o wysyłanie zapytań na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kluby niestosujące się do wyżej opisanych zasad będą proszone o usuwanie lub poprawianie projektów graficznych, zawierających wspominane znaki.

 

Dziękujemy za zrozumienie i pamiętajmy: RAZEM tworzymy #PolskiUnihokej.
Razem dbajmy również o jego dobry wizerunek!