Mistrzostwa Świata Mężczyzn 2018 w Pradze wygenerowały 7,8 miliona euro dochodu i pobiły dotychczasowe rekordy pod względem liczby widzów na turnieju unihokeja - dowodzą najnowsze badania Sportcal, brytyjskiej firmy zajmującej się badaniami rynku sportowego. MŚ 2018 były również najlepszym turniejem w 2018 roku wśród sportów nieolimpijskich - wynika z analizy Sportcal.

Podczas 9-dniowej imprezie w Pradze (1-9 grudnia 2018) mecze odwiedziło 181 518 widzów, co pobiło dotychczasowy rekord pod względem publiczności na MŚ, który należał do Szwecji (w Gothenburgu zarejestrowano 104 445 kibiców).

79% osób stanowili przyjezdni, którzy w ruchu turystycznym wygenerowali blisko 6 milionów euro przychodu. Sprzedano 41 510 miejsc noclegowych w Pradze. 99% spośród kibiców miało pozytywne odczucia dotyczące MŚ.

WFC 2018 - Finland v Sweden

Patrząc szerzej, Mistrzostwa Świata Mężczyzn w Unihokeju 2018 zajęły 18. miejsce spośród wszystkich imprez sportowych na świecie w 2018 roku - według badań Sportcal. Były również sklasyfikowane na 11. lokacie wśród Mistrzostw Świata pojedynczych dyscyplin (wyłączając imprezy wielo-sportowe) i najwyżej sklasyfikowanym wydarzeniem sportowym wśród sportów nieolimpijskich. Pełny ranking tutaj.

Jeśli chodzi o telewizję, to MŚ w Pradze transmitowały 32 stacje z 17 krajów i 3 kontynentów. Łączna ilość czasu antenowego wyniosła 322 godziny i zgromadziła przed telewizorami ponad 8 milionów oglądających.

Skutki społeczne wydarzenia zostały zapewnione przez rozwój różnych programów i inicjatyw angażujących lokalną społeczność, np. 12 stref kibiców założonych w największych czeskich miastach, solidny program szkolny i uruchomiona w lecie 2018 roku Street Floorball League, której kulminacją był finałowy turniej odbywający się podczas Mistrzostw Świata.

WFC 2018 - Finland v Sweden

Pozostałe kluczowe odkrycia z badań Sportcal, dotyczące MŚ w Pradze:

  • Mistrzostwa przyciągnęły blisko 11 500 widzów zza granicy
  • Goście zza granicy spędzali w Pradze średnio 4 noce
  • 75% widzów miało lepsze doświadczenia związane z MŚ w Pradze w porównaniu z podobnymi imprezami sportowymi
  • Czeska telewizja pokazała ponad 49 godzin transmisji, związanych z MŚ w Pradze
  • Podczas wydarzenia zarejestrowano 212 dziennikarzy i reporterów
  • Wydarzenie to miało 25 komercyjnych i instytucjonalnych partnerów
  • 200 wolontariuszy wsparło organizację MŚ
  • 22 258 dzieci oraz 522 instytucji wzięło udział w programie szkolnym
  • 222 drużyny zarejestrowały się w pierwszej edycji Street Floorball League

Poza medalem dla naszej Reprezentacji, prawie wszystkie plany i nadzieje związane z MŚ się spełniły. Trzy lata codziennej pracy dały efekty i pokazały potencjał naszej dyscypliny. Łączna liczba widzów była niewiarygodna. Tylko na samym meczu finałowym było więcej kibiców niż podczas całego turnieju mistrzowskiego, który organizowaliśmy 20 lat temu - powiedział Filip Šuman, prezydent Czeskiej Federacji Unihokeja.

John Liljelund, sekretarz generalny Międzynarodowej Federacji Unihokeja (IFF) dodał:

Organizatorzy MŚ 2018 w Pradze nie tylko pobili mnóstwo rekordów. Oni całkowicie zmienili testy porównawcze na to, jak Mistrzostwa Świata w Unihokeju powinny być zorganizowane. MŚ 2018 pokazały potencjał naszej dyscypliny i dały całej społeczności unihokejowej dobrą podstawę do rozwoju międzynarodowych imprez w przyszłości.

Mistrzostwa Świata 2018 w Unihokeju Mężczyzn zademonstrowały rosnące ambicje unihokeja i były fantastyczną reklamą dla tego sportu. Doświadczenia widzów związane z wydarzeniem były jednymi z najlepszym, jakie kiedykolwiek zanotowaliśmy na dużej imprezie sportowej, a programy społeczne, rozwijane przez Czeską Federację Unihokeja przy okazji mistrzostw ustanowiły doskonały przykład dla przyszłych organizatorów takich imprez - przyznał Krzysztof Kropielnicki, szef ds. wydarzeń w Sportcal.


Źródło: Artykuł przetłumaczony ze strony Międzynarodowej Federacji Unihokeja (IFF)